Te-ai decis să-ți începi propria afacere? In funcție de specificul business-ului, va trebui să alegi și spațiul unde îți vei desfășura activitatea, dacă vei avea sau nu sediu social cu activitate declarata sau sediu social și punct de lucru la aceeași adresă.

Activitatea unei societati se poate desfasura:

    • la sediul social
    • la punctul de lucru
    • la terți

Activitatea firmei se autorizeaza/declara acolo unde se desfasoara activitatea economica a societatii.

Sediul social este adresa oficiala a firmei si adresa de corespondența. Firma NU poate exista fără un sediu social.

La înființarea firmei, trebuie intocmit documentul care atestă dreptul de folosință al firmei asupra spațiului declarat ca sediu social. După caz, sediul social poate fi:

  • prin gazduire de sediu social, in situatia in care nu ai un spatiu pe care sa il pui la dispozitia societatii. In sectiunea Gazduire sediu a site-ului nostru, poti vedea lista adreselor pe care ti le putem oferi noi (in toate sectoarele din Bucuresti, dar si in tara).
  • domiciliul unuia dintre asociați sau administratori (pus la dispoziția firmei în mod gratuit în baza unui contract de comodat)
  • în altă locație (în baza unui contract de comodat sau contract de închiriere)
  • sediu propriu (va figura ca activ al firmei)

Activitatea firmei se poate desfasura și la sediul social, în acest caz fiind vorba despre un sediu social cu activitate.

Punctul de lucru reprezintă spațiul în care se desfășoară activitatea economică. Asemenea sediului social, și punctul de lucru trebuie declarat la Registrul Comerțului.

Punctul de lucru se înființează atunci cand activitatea economică a societății se desfășoară într-un alt loc decât în sediul social sau la terți. Astfel, pot apărea situații în care punctul de lucru devine obligatoriu. Cu titlu de exemplu:

  • sediul social al firmei este într-o localitate, dar activitatea se desfășoară în altă locație
  • activitatea impune necesitatea unui punct de desfacere/atelier de producție etc.
  • sediul social este doar unul administrativ, prin gazduire de sediu social, mai concret, și este nevoie de un birou pentru a primi clienții

La terti inseamna ca activitatea economica a societatii se poate desfasura si la clienti.

Tipuri de activitati declarate la terti: consultanta, comert online, constructii, prestari servicii, curierat, activitati fotografice, etc.

In această situație, este nevoie de autorizarea codurilor CAEN la terți, și nu mai trebuie să înființezi un punct de lucru sau sa ai activitate la sediu.