Daca ai luat decizia sa iti infiintezi singur un SRL, am pregatit pentru tine un scurt GHID de infiintarea a firmei, cu pasii si documentele necesare.
Oricat de detaliat ar fi acest GHID, atunci cand iti faci de unul singur firma, trebuie sa iti asumi si eventualele greseli in redactarea actelor si pregatirea dosarului, spre deosebire de procesul de infiintare a firmei tale printr-un prestator de servicii specializat. Iti recomandam sa accesezi urmatorul LINK
Inainte de infiintarea firmei
Asigura-te ca nu ai cazier fiscal. Poti verifica asta 100% online, accesand SPV (spatiul privat virtual). Daca nu ai cont, iti poti crea pe site-ul ANAF, urmarind pasii de creare cont.
Din practica noastra, te sfatuim sa iti verifici cazierul fiscal daca esti sau ai fost administrator intr-o alta firma, al carei sediu este expirat, nu are depuse declaratiile la zi la ANAF sau daca mandatul de administrator este expirat.
Dupa ce ai primit cazierul si ai vazut ca “este curat”, poti incepe procedura de infiintare a SRL-ului
Cuprins
Pasul 1 – Asigura-te ca ai unde stabili sediul social si unde isi va desfasura firma ta activitatea
Citeste AICI unde se poate stabili sediul social al firmei si unde se poate desfasura activitatea firmei. De asemenea, iti putem oferi gazduire, accesand urmatorul LINK
Pasul 2. Faci rezervarea de denumire a firmei
Citeste AICI ce trebuie sa stii pentru a face rezervarea de denumire a firmei.
Atentie! Procedura de rezervare a denumirii, desi pare simpla, trebuie sa fii foarte atent sa nu fie similara cu alte societati deja inregistrate. Registrul Comertului iti poate respinge dosarul daca denumirea este similara.
Pasul 3. Acte necesare SRL
Pe site-ul Registrului Comertului gasesti formularele necesare pentru infiintarea firmei, dar si modele de act constitutiv SRL. AICI gasesti lista intreaga.
Actul Constitutiv este un document foarte important deoarece prin acest document asociatul unic/asociatii stabilesc modul de functionare a societatii, inclusiv modul de tinere al Adunarii generale a asociatilor, al modului de convocare al Adunarilor generale, al conditiilor de cvorum precum si al conditiilor in care se pot cesiona partile sociale si puterile admnistratorului.
Acest document va contine toate informatiile despre firma: datele de identificare ale asociatilor, forma de organizare a societatii, denumirea societatii, adresa sediului social, obiectele de activitate, capitalul social, administratorul si perioada de timp in care acesta isi poate exercita mandatul. Atentie! Durata mandatului administratorului trebuie sa fie precizata expres (nu se poate mentiona o durata nelimitata sau nedeterminata).
Activitatile desfasurate de firma vor fi descrise in Actul Constitutiv conform clasificarii Codului CAEN. Firma va avea un singur obiect principal de activitate. Daca vrei, poti adauga mai multe obiecte secundare de activitate, pe care le vei mentiona in actul constitutiv ca activitati secundare.
Capitalul social la un SRL este in prezent de minim 10 lei, respectiv contravaloarea unei parti sociale (daca firma are un singur asociat).
In practica, nu recomandam un capital atat de mic, mai ales daca vrei sa faci un credit sau sa accesezi fonduri europene. Atentie! Daca vrei sa faci un imprumut pe firma, trebuie sa stii ca bancile nu acorda credite firmelor nou infiintate. Abia dupa ce firma are vechime cel putin 1 (unu) an, se poate accesa un credit.
La depunerea dosarului la ONRC pentru infiintarea firmei nu mai este necesara atasarea dovezii depunerii capitalului social de la banca. Acesta se depune dupa infiintarea SRL-ului , la deschiderea unui cont bancar pe numele firmei.
Actul constitutiv se semneaza sub semnatura privata, de catre asociati. Daca se aduce ca aport la capitalul social un imobil, teren sau constructie, Actul constitutiv trebuie semnat in forma autentica la notar.
Cererea de inregistrare – se completeaza cu datele asociatului sau administratorului, datele firmei, se bifeaza inregistrarea fiscala (pct VI) si obtinerea cazierului fiscal (pct VII) pentru toti asociatii/administratorii firmei si modul de eliberare a documentelor (se alege o singura varianta). Apoi se completeaza opisul cu toate documentele cuprinse in dosar si numarul acestora. De asemenea, la final, trebuie mentionat numarul total al filelor din dosar. Actele din dosar se numeroteaza. Numaratoarea incepe de la final. Adica, ultima fila din dosar va avea numarul 1 si tot asa.
La anexa 2 – inregistrarea fiscala, se bifeaza punctul 2.
Declaratia model 2 – se completeaza cu datele asociatului sau administratorului si cu datele firmei. Daca firma va avea activitate la sediu, se vor trece codurile CAEN. Daca la infiintarea firmei, se deschide si un punct de lucru, se va completa si la punctul 4.3.3. Daca firma isi desfasoara activitatea la terti, se vor mentiona codurile CAEN. Firma poate avea activitate si la sediu si la terti.
Pasul 4. Depunerea dosarulului la ONRC sau online
Dupa ce ai toate actele gata, creezi un dosar, pe care sa il depui la Oficiul registrului comertului de pe langa Tribunalul aferent judetului in care isi stabileste sediul social firma ta. Daca totul este in regula, in cateva zile actele firmei tale vor fi gata si vei putea sa iti incepi activitatea.
Depunerea poate avea loc fizic, intr-un dosar cu sina, prin transmiterea documnetelor prin posta sau online.
In varianta depunerii online, este necesara detinerea unei semnaturi electronice de catre asociat.
Daca doresti sa depui dosarul printr-un prestator de servicii specializat, poti vizualiza aici servicii infiintare firma SILSO
Daca, totusi, ti se pare prea complicat sau te grabesti si vrei sa fii sigur ca ai firma repede, iti oferim servicii de infiintare firma online, in asa fel incat sa te bucuri din plin de noul tau business.
Taxele ONRC pentru infiintare SRL sunt 122 lei daca depui online si 130 lei daca soliciti eliberarea documentelor originale prin posta.
ECHIPA SILSO ITI UREAZA SUCCES IN DEMERSUL TAU DE INFIINTARE A FIRMEI SI ITI STAM LA DISPOZITIE PENTRU INTREBARI!