Este foarte important ca orice antreprenor, dezvoltându-și o afacere, să-și protejeze drepturile de proprietate intelectuală, în special asupra acestor elemente: marca comercială, emblema și denumirea societății (firma).

Firma (denumirea societății) este numele sub care o societate este înregistrată, fiind o formalitate legală obligatorie. Orice firmă nouă trebuie să se deosebească de cele existente.

Emblema este “semnul sau denumirea care deosebeşte un profesionist de un altul de acelaşi gen”. Orice emblemă trebuie să se deosebească de emblemele înscrise în acelaşi registru al comerţului, pentru acelaşi fel de comerţ, precum şi de emblemele altor profesionişti de pe piaţa unde profesionistul îşi desfăşoară activitatea. Emblema poate fi folosită pe panouri de reclamă, pe facturi, scrisori, note de comandă, tarife, prospecte, afişe, publicaţii şi în orice alt mod.

Marca reprezintă orice semn susceptibil de reprezentare grafică care să permită a distinge produsele sau serviciile unei întreprinderi de cele ale altor întreprinderi.

Juridic, marca este un drept de proprietate privată a celui care a înregistrat-o, oferind exclusivitatea utilizării.

Comercial, marca este baza strategiei de vânzări, ea generând reputație și o bază stabilă de clienți.

Contabil, marca este un activ care poate fi vândut, închiriat, evaluat sau gajat.

Produsele și serviciile titularului mărcii, reprezintă o garanție a originii unui produs și a calității sale, de distingere și personalizare față de concurență. O marcă de renume va atrage clienți care vor deveni fideli produselor și serviciilor promovate sub respectiva marcă.

Logo este o reprezentare grafică ce permite recunoașterea imediată a firmei.

Siglaeste confundată cu emblema sau logo, însă aceasta reprezintă o abreviere a inițialelor.

 Folosirea unei firme, mărci sau a unei embleme, de natură să producă confuzie cu cele folosite legitim de alt comerciant, constituie infracțiune și se pedepseste conform legii.